» Romania are, la Bicaz, unul dintre cele mai mari lacuri artificiale din Europa. Aici navigheaza noua vapoare de pasageri, pe care lucreaza 14 marinari cu acte in regula.
» Navigatorii de pe Lacul Bicaz au acelasi statut, din punctul de vedere al studiilor si al obligatiilor, ca si colegii lor de pe navele maritime. "Marea dintre munti", cum
i se spune printre localnici, are statut de zona de navigatie de rangul III.
Vaporul da semnalul de plecare.
Un suierat lung si toate vaile din jur rasuna. Auzi "drumul" sunetului, cum se izbeste de crestele muntilor si se intoarce spre noi. Masinaria din fier, de 100 de tone, se desprinde usor de ponton, iar capitanul Gelu Savin, inalt, spatos, cu fata rotunda, arsa de vant, invarteste carma cu dibacie, zicandu-ne ca a invatat cum sa se strecoare printre curentii din adancuri. "Daca nu stii cum sa-i stapanesti, iti invartesc nava de nu te vezi", zice omul de langa noi, apoi ne arunca un zambet din coltul gurii. "Daca as aduce marinari de pe Dunare, nu s-ar descurca aici sa puna nava la ponton ori sa iasa in larg. E mai simplu de navigat pe Dunare, unde stii ca e un singur curent", suiera printre dinti vocea comandantului. Mecanicul de bord, Virgil Daraban, ne anunta ca acum "zburam" cu vaporul, ceea ce, cu siguranta, ar fi greu de crezut. Numai ca datele problemei se apropie de un asemenea "vis". Navigand cu vaporul "Resita", ne aflam acum exact la 505 metri deasupra nivelului marii.
"Marea dintre munti"
La prima vedere, ti se pare ca muntii s-au dat la o parte sa faca loc "marii", care se intinde pe o lungime de 40 de kilometri. Imaginati-va "sarpele" acesta, de cel putin un kilometru latime, care are un volum de apa de aproape 1,3 miliarde de metri cubi. Ceahlaul nu e departe, ii vedem varful incotosmanat de cativa nori razvratiti. Ei bine, aici se afla "marea dintre mun