Primarii în funcţie şi partidele aflate la putere sunt de departe campionii cheltuielilor în campania care se încheie astăzi. Sursa: Andreea Tănase
Sumele estimate pentru moment sunt însă mai mici decât cele puse la bătaie în 2004.
O monitorizare a publicităţii stradale şi de presă făcută de Asociaţia Pro Democraţia (APD), între 2 şi 27 mai, îl plasează pe candidatul PDL, Vasile Blaga, la Primăria Bucureştiului, pe primul loc în topul candidaţilor care au investit cel mai mult în campanie. Potrivit estimărilor preliminare, Blaga a cheltuit între 1.000.000 şi 1.200.000 de lei, de zece ori mai mult faţă de principalul său contracandidat, independentul Sorin Oprescu (50.000-100.000 de lei).
Sume consistente au pus în joc şi candidatul PPPS, Dinu Gheorghe (700.000-800.000 lei), liberalul Ludovic Orban (400.000 de lei), PSDistul Cristian Diaconescu (250.000- 300.000 de lei) sau conservatorul Codrin Ştefănescu (aproape 200.000 de lei).
Boc, Nichita, Mazăre, în topul cheltuielilor
La Iaşi, cel mai generos cu candidaţii a fost PSD. Primarul social-democrat Gheorghe Nichita a băgat în campanie 120.000 de lei, candidatul PNL, Cristian Adomniţei, circa 110.000 de lei, iar cel al PDL, Dumitru Oprea, puţin peste 60.000 de lei. Mult mai cheltuitor a fost însă candidatul PDL la Primăria Cluj-Napoca, Emil Boc, care a dat pe publicitate aproape 600.000 de lei, faţă de cel al PRM, Gheorghe Funar - 300.000 de lei.
În cursa pentru Primăria Constanţa conduce în topul cheltuielilor PSD-istul Radu Mazăre (140.000 de lei), actualul primar, regulă care se aplică şi la Primăria Braşov, pentru care George Scripcaru (PDL) a investit 450.000 de lei.
Potrivit reprezentantului APD, Cristian Pârvulescu, există însă şi o „parte nevăzută“ a cheltuielilor care va trebui verificată de Autoritatea Electorală Perm