Plecat în turneu ca să-şi arate realizările, primarul a rămas în pană de curent în cel mai modern tramvai, pe cel mai nou pasaj - la Obor.
Zi mare pentru primarul Adriean Videanu. Parte din cele 250 de proiecte, cu care şi-a început în forţă mandatul de trei ani, au văzut, târâş-grăpiş, lumina panglicii inaugurale. Cel mai modern tramvai construit vreodată în România, cel mai nou pasaj suprateran şi cel mai... cel terminal de tramvaie şi autobuze şi-au dat mâna într-un bilanţ festiv.
Un prototip de tramvai cu podeaua joasă, pe care uzina de reparaţii a RATB l-a copt un an de zile, a ieşit ieri pe porţile depoului, cu tot cu primar, directori şi ziarişti. Destinaţia: Pasajul Obor, proaspăt finisat, apoi terminalul Sfânta Vineri, aşijderea. Toate bune şi frumoase dacă n-am fi fost în România. Unde un şofer a parcat maşina fix pe linia de tramvai, iar nişte „Dorei“ de la semafoare au tăiat chiar atunci firul de alimentare cu electricitate. Din greşeală.
Un tramvai dorit şi de canadieni
Dincolo de ghinionul inaugural, rămâne totuşi realizarea oamenilor regiei de transport, care au reuşit să facă, din nimic, un prototip de tramvai pe care muncipalitatea ar fi fost gata, acum un an, să dea două milioane de euro, dacă l-ar fi cumpărat de la străini. „Chiar canadienii de la Bombardier s-au arătat interesaţi să ne cumpere prototipul, dar evident nu-l vindem. Vrem să obţinem un credit de patru milioane de euro ca să facem aici o linie de fabricaţie“, promite Videanu pe mandatul viitorului primar.
Pasajul de la Obor nu este încă tranzitat de tramvaie, din cauza nefinalizării liniilor pe reţeaua Dudeşti-Dristor-Ştefan cel Mare. Totuşi, ieri, Videanu a putut să arate lucrarea pe care primăria a cheltuit 60 de miliarde de lei vechi, ca să fluidizeze traficul din zonă. De banii ăştia a fost reabilitat şi pasajul subte