» Campania electorala din presa scrisa si publicitatea stradala au costat mai putin decat in urma cu patru ani.
» Pro Democratia a calculat ca in 27 de zile candidatii au cheltuit aproximativ 1,5 milioane de euro, in timp ce pentru IPP suma este dubla.
» Cristian Parvulescu este convins ca "asistam la o campanie dominata de afaceri imobiliare si nu de dezbateri politice".
Asociatia Pro Democratia a monitorizat cheltuielile candidatilor cu campania electorala pentru cateva primarii si consilii judetene din tara si a ajuns la concluzia ca partidele sunt interesate de o prezenta cat mai scazuta la vot in scopul mentinerii structurii actuale a puterii. In plus, sumele cheltuite in aceasta campanie sunt derizorii.
La nivelul Bucurestiului, cel mai mult a cheltuit pentru publicitatea electorala din presa scrisa si de pe panourile publicitare Vasile Blaga, cu putin peste un milion de lei, urmat de Dinu Gheorghe, cu peste 700.000 de lei cheltuiti, si de Ludovic Orban, cu 400.000 de lei. "Sumele care au fost cheltuite sunt derizorii... Parerea mea este ca asistam la o campanie dominata de afaceri imobiliare si nu de dezbateri politice", a declarat Cristian Parvulescu, presedintele Asociatiei Pro Democratia.
Cei trei candidati sunt urmati de Cristian Diaconescu, circa 300.000 de lei cheltuiti, Codrin stefanescu, 200.000 de lei, Aurelian Pavelescu si Sorin Oprescu, fiecare cu cate 50.000 de lei cheltuiti pentru publicitate, in timp ce Cozmin Gusa, Daniel Fuciu si Adrian Vilau ar fi folosit mai putin de 50.000 de lei in campania electorala din presa scrisa.
Situatia pe sectoare difera in functie de strategiile consilierilor politici. Razvan Mungeanu a cheltuit 600.000 de lei pentru aparitiile in presa, in timp ce Andrei Chiliman a preferat aparitiile outdoor, pentru care a platit 200.000 de lei.
In sectorul 2, campania lui D