Piata locala de televizoare cu cristale lichide (LCD) ar putea ajunge la 500.000 de unitati anul acesta, unul dintre factorii de crestere fiind si Campionatul European de Fotbal Euro 2008, sustin cei mai mari jucatori de pe piata.
Ritmul de crestere a vanzarilor de televizoare LCD legate direct de evenimentul sportiv este estimat de catre reprezentantele locale ai celor mai mari producatori de televizoare din lume intre 10% si 30%. La opt milioane de camine in Romania, rezulta ca fiecare al 16-lea camin isi schimba televizorul cu un LCD sau o plasma anul acesta.
Vanzarile de televizoare LCD in Romania au inceput sa creasca puternic incepand cu anul 2007, atunci cand, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, taxele vamale pentru importul acestor produse au fost eliminate.
De asemenea, preturile tehnologiilor de producere a ecranelor s-au redus, ceea ce a determinat un grad mai mare de accesibilitate a acestei game de produse.
Potrivit estimarilor Panasonic Romania, reprezentanta producatorului japonez de echipamente electronice si IT, piata totala de televizoare flat-panel din Romania (care include LCD-uri si televizoare cu plasma), a crescut de patru ori anul trecut, la 220.000 de unitati. Aceasta inseamna ca aproape 10% din locuinte vor fi echipate cu un LCD sau o plasma la sfarsitul lui 2008.
Reprezentanta locala a companiei sud-coreene LG Electronics estimeaza ca Euro 2008 va determina in al doilea trimestru al anului o crestere de 30% peste nivelul normal al pietei de televizoare LCD si televizoare cu plasma.
In T1, compania a inregistrat un avans de 60% al veniturilor pentru toate categoriile de produse, raportand o cifra de afaceri de 36 mil. euro, in crestere cu 20% fata de estimarile comunicate la inceputul anului.
Oficialii LG au precizat ca, in primul trimestru al anului, piata locala de televizo