În numai trei săptămâni, acţiunile Azomureş au crescut cu 269% Doi ani de anonimat, rezultate financiare excelente, perspective favorabile şi un context internaţional dificil sunt
În numai trei săptămâni, acţiunile Azomureş au crescut cu 269%
Doi ani de anonimat, rezultate financiare excelente, perspective favorabile şi un context internaţional dificil sunt ingredientele unei reţete speciale de succes.
După şapte trimestre cu pierderi din exploatare, Azomureş a reuşit un final excelent de an 2007, cu un profit operaţional de 29 mil. RON. Rezultatele din T1 2008 confirmă evoluţia companiei, profitul net fiind mai mare decât cel din T4 2007, chiar dacă acesta din urmă a inclus şi vânzarea a 50% din Depomureş pentru 20 milioane USD.
Profilul companiei
Azomureş este cel mai mare producător de îngrăşăminte din România. Compania deţine capacităţi anuale de producţie de 1,8 mil. tone îngrăşăminte solide, 0,3 mil. tone lichide şi 16.000 tone de melamină. Producţia totală a crescut cu 13% faţă de 2006, acoperind însă numai 56% din capacitatea combinatului.
Compania exportă aproximativ 70% din producţie, principalele destinaţii fiind SUA (24,7% din total export valoric), Ungaria (21,4%) şi Turcia (15,4%).
Ponderea exportului se află în uşoară scădere faţă de 2006, dar compania preferă să vândă pe piaţa internă datorită costurilor mult mai reduse de transport. În ultima perioadă, un grad mai ridicat de profitabilitate s-a înregistrat pe piaţa din Ungaria, unde şi volumele livrate au crescut semnificativ.
Principala ameninţare pentru AZO este preţul gazelor. Datorită coşului de gaz, AZO plăteşte 300 USD/1000 mc, dar preţul va creşte cu 18% de la 1 iulie. Dacă preţurile la îngrăşăminte s-ar stabiliza, iar gazele ar ajunge la 400 USD/1000 mc, compania ar fi pe pierdere. De aceea, conducerea a demarat negocieri pentru două inve