Renault a inaugurat, la Bucureşti, centrul de design auto pentru Europa Centrală După tehnicieni, acum şi absolvenţii şcolilor de artă şi de arhitectură din ţară işi pot găsi
Renault a inaugurat, la Bucureşti, centrul de design auto pentru Europa Centrală
După tehnicieni, acum şi absolvenţii şcolilor de artă şi de arhitectură din ţară işi pot găsi joburi în industria auto românească.
În buricul Bucureştiului, într-o casă boierească proaspăt renovată, cu inserţii moderniste (poate nu tocmai inspirate), mai bine de zece tineri desenează. Din septembrie anul trecut, a început să funcţioneze, discret, Centrul de design auto Renault pentru Europa centrală.
Într-o cameră de la etaj, un bulgar, un canadian de origine bulgară, o slovenă, un rus şi un român desenează, tradiţional, pe foi, sau digital, pe nişte ecrane speciale, modele de maşini care mai de care mai futuriste. Alături, un grup de români preiau desenele şi le trec în format tridimensional, pe calculator. Radu Gabriel este un astfel de "modeleur numerique", cum spun francezii.
A absolvit design industrial la Timişoara, iar la noul centru Renault a venit din Danemarca, unde lucra în proiectarea asistată pe calculator. "Dacă nu era acest proiect, probabil că nu m-aş fi întors în ţară", spune tânărul de 35 de ani.
"Am închis bucla"
Echipa, condusă de un designer-şef francez, cu experienţă în "desenarea" Megane, a prezentat, la sfârşitul săptămânii trecute, cu ocazia inaugurării oficiale a centrului de la Bucureşti, prima producţie - U90, prototipul unui "papuc" Logan carosat. "De fapt, este singurul model care poate fi prezentat. În acest moment,lurcăm la vreo zece modele", spune Patrick Lecharpy, directorul de design al Renault pentru Europa de est şi zona mediterană (Euromed).
"Cu investiţia în design, am închis bucla producţiei de automobile în România", spun