Gunoaiele ne-au facut celebri in presa internationala. si ursii-gunoieri ne-au adus faima. Exista turisti straini care iau avionul de Romania numai sa-i vada pe celebrii ursi care dau tarcoale tomberoanelor. In mod cel putin surprinzator, dezbaterile din actuala campanie electorala n-au atins nici macar in treacat o problematica esentiala pentru viata marilor comunitati urbane. Dovada, daca mai era nevoie – intre agenda aspirantilor la increderea publica si cea a celor care doresc sa-i aleaga pe "cei mai buni dintre cei
mai buni" nu exista necesara suprapunere.
Cu una-doua exceptii, candidatii – atat pentru functia de primar general al Capitalei, cat si pentru functiile de primar de sectoare – au considerat ca problema stringenta cu care se confrunta cea mai mare aglomerare urbana o reprezinta traficul rutier si transportul in general. O chestiune reala, care a devenit cronica din cauza aceleiasi indiferente sau a incapacitatii de a identifica problemele cu adevarat grave, perpetuandu-se pana la momentul in care suntem nevoiti sa constatam ca, pe termen scurt, nu se mai poate face aproape nimic si ca rezolvarea se amana pentru deceniile care urmeaza.
Gunoiul – pretul corect!
Cea de-a doua urgenta reala o constituie salubritatea – domeniu vital pentru sanatatea umana, care contribuie la cresterea demnitatii si la dezvoltarea sociala. Biosecuritatea este un concept profesional, important pentru protectia sanatatii. Un oras de dimensiunile Bucurestiului produce zilnic o cantitate de circa 4.000 tone de reziduuri menajere – cam doua kilograme de locuitor. Din aceasta cantitate, sistemele de colectare organizate reusesc sa recupereze si sa transporte la gropile ecologice doar 75%.
Zilnic circa 1.000 tone de reziduuri raman in interiorul orasului, acumulandu-se in depozite ad-hoc sau dezagregandu-se, aruncand in atmosfera