Pe 4 februarie 2008, Ryanair a raportat rezultate finaciare. Sub asteptari. Prima scadere a profiturilor din ultimele 7 trimestre. Profitul a scazut cu 27% si se estima la momentul repectiv o scadere de 50% pentru urmatorul an fiscal. Compania mai anunta, la acel moment, intentia de a scadea in continuare pretul biletelor si de a mari numarul rutelor pentru a “stapani” o cota de piata mai mare.
Pentru anul fiscal aprilie 2008 - aprilie 2009, compania nu isi protejase aproape deloc pretul de achizitie al combustibilului prin contracte “futures”. “In acest moment, pariem pe piata spot”, au declarat oficialii. Considerau ca o strategie de hedging este inoportuna, asteptandu-se la o recesiune care va duce la scaderea pretului petrolului. Vor incepe sa cumpere protectie numai daca pretul barilului scade sub 80 de dolari, pentru ca hedging-ul sa fie mai avantajos.
Revenim peste putin la transportatorii low cost si urmarim in continuare cateva companii consacrate. Lufthansa a raportat, pe 24 aprilie, venituri peste estimari, dar cele mai mici din ultimii doi ani. Optimismul pentru anul 2008 este mai mult decat rezervat: “Provocarile vin de la pretul ridicat al combustibilului si incertitudinea economica”. In consecinta, si-au protejat 83% din consumul de combustibil pentru 2008 si circa 35% din cel pentru 2009. “Controlul costurilor este principala prioritate a tuturor diviziilor noastre”. A transferat o parte din cresterea costurilor in pretul biletelor pentru a-si mentine marja de profit, in conditiile in care rata de ocupare a locurilor scade iar cresterea numarului de pasageri este la un minim al ultimelor 18 luni.
Austrian Airlines estimeaza o cerere mai mica pentru cursele intercontinentale decat in 2007. A resimtit o scadere a ratei de ocupare a locurilor; de asemenea, au redus capacitatea de transport cu 14%.
Transportator