Guvernul de la Berlin speră să strângă 8 miliarde de euro prin vânzarea a 24,9% din acţiunile celei mai mari companii feroviare din Europa După doi ani de zile de dispute, parlamentarii
Guvernul de la Berlin speră să strângă 8 miliarde de euro prin vânzarea a 24,9% din acţiunile celei mai mari companii feroviare din Europa
După doi ani de zile de dispute, parlamentarii germani s-au decis în sfârşit cât din acţiunile companiei naţionale feroviare Deutsche Bahn vor oferi investitorilor privaţi.
Oferta publică iniţială va avea loc cel mai probabil la toamnă şi implică numai serviciile de transport de călători şi marfă. Infrastructura, adică reţeaua de căi ferate, gările şi sistemul de comunicaţii vor rămâne în proprietatea statului. Deutsche Bahn a angajat săptămâna aceasta Deutsche Bank şi Morgan Stanley pentru a se ocupa de vânzarea acţiunilor.
Din cele 5-8 miliarde de euro pe care le-ar putea obţine, două treimi vor fi folosite pentru a întări capitalul companiei, iar restul va merge la bugetul statului. Privatizarea parţială a Deutsche Bahn este aşteptată în Germania de ani de zile, dar procesul a fost întârziat din cauza disputelor dintre partidele coaliţiei de guvernământ.
Propunerea de vânzare a uneia din ultimele active deţinute de statul german a născut suficiente controverse, mai ales că mulţi se tem că procesul de privatizare ar putea avea drept consecinţă concedierea a mii de angajaţi.
Statul ar putea vinde chiar mai mult
Bundestagul, în care partidele din coaliţia cancelarului Angela Merkel deţin o majoritate de două treimi, a votat vineri pentru vânzarea a 24,9% din acţiunile companiei naţionale de căi ferate. Asta după ce Uniunea Creştin-Democrată, care propunea vânzarea a aproape 50% din acţiuni, a acceptat luna trecută să susţină propunerea partenerilor coaliţiei social-democrate.
Parlamentarii soci