Piata de publicitate online din Europa a atins, in 2007, valoarea de 11,2 miliarde de euro, cu 4 miliarde mai mult decat in 2006, potrivit Interactive Advertising Bureau Europe (IAB).
Rata de crestere a pietei europene de publicitate interactiva a crescut anul trecut cu 40%, fata de cea americana care a avansat cu 26%, pana la o valoare neta de 14,5 miliarde de euro.
Desi majoritatea analistilor estimau ca publicitatea din media traditionala va fi influentata de economia in continua scadere, studiul efectuat de IAB impreuna impreuna cu PricewaterhouseCoopers (PwC) demonstreaza faptul ca publicitatea online a continuat sa creasca in majoritatea tarilor de pe continentul european.
De exemplu, in 2006, piata de publicitate online atingea 7,2 miliarde de euro in Europa si 11,5 miliarde de euro in Statele Unite, pentru ca, in anul care tocmai s-a incheiat sa ajunga la 11,2 miliarde euro pe continentul nostru si la 14,5 miliarde de euro in SUA.
De asemenea, doua treimi (65%) din bugetele alocate publicitatii interactive din Europa au fost cheltuite, in principal, de Marea Britanie, Germania si Franta.
Totusi, ratele de crestere pentru publicitatea online din tarile mai mici ale Europei au inregistrat cresteri semnificative pe parcursul anului trecut, Grecia afisand o sporire de 91% in acest domeniu, iar Spania si Slovenia beneficiind de o marire de 55 si, respectiv, 49%, conform IAB Europa si PwC.
In plus, “ne apropiem de obtinerea acelui <<10 din 10>>, care se refera la atingerea unui procent de cel putin 10% din valoarea totala a pietei de advertising de catre publicitatea online pana in 2010, in 10 tari europene. La sfarsitul lui 2007, acest procent a fost inregistrat de sapte tari din Europa, si anume, Danemarca (14,3%), Germania (11,6%), Olanda (18,5%), Norvegia (15,6%), Polonia (10%), Suedia (13,3%) si Marea Britanie (15,3%)”,