Ritual si marturie in viziunea lui Andrei Serban Spovedanie la Tanacu Un spectacol de Andrei Serban Dramatizarea: Tatiana Niculescu Bran Cu: Csilla Albert, Richard Balint, Lamia Beligan, Ionut Caras, Ramona Dumitrean, Cristian Grossu, Catalin Herlo, Cristina Holtzli, Nicoleta Lefter, Mara Opris, Relu Poalelungi, Andrea Tokai, Florentina Tilea Lefter, Mara Opris Elemente scenografice: Oana Lazar Filmari documentare: Mirel Bran Teatrul Odeon, 2008 Fascinant, rascolitor prin ceea ce depaseste limitele faptului divers, cumva atotprezentin substantialitatea sa proteica inaccesibila masinariei teatrului institutionalizat. Nu numai pentru ca prezinta, in varianta de la Odeon, serie limitata de cinci reprezentatii, aventura care a debutat, ca un atelier de creatie, in urma cu un an, in localitatea Plopi din Muntii Apuseni, sub egida Academiei Itinerante “Andrei Serban”, adresandu-se acum publicului romanesc. Unul implicat, deschis in problematica si situatiile sensibile la care nu mai poate participa epidermic, cata vreme ii sunt vizate certitudinile constituite. Succesul experimentului a fost cu atat mai semnificativ, cu cat, iata, jucat in celebrul teatru newyorkez “La MaMa”, a aratat, o data in plus, ca granitele receptarii nu depind de coordonate arbitrare ori geografie, fie si situat intr-un biet catun din Moldova. Si poate nici subiectul real, intrat repede in circuitul amatorilor de senzational, de aici sau de aiurea, transat nu de mult pe masa justitiei si a verdictului mentalitatilor curente, nu consuna unui angrenaj dominat de conventie. In aceasta poveste, clasata deja, orice apel la artificiu, inteles ca reduplicare a ceva inca nespus pana la capat, necunoscutul preaomenesc sacrificat apoi pe “altarul artei” poarta in toata splendoarea lor un iz de macelarie. Si poate tocmai de aceea, vorbind despre “document”, punct de plecare in structurarea comuna a acestui ev