Scaderea numarului de tranzactii cu apartamente noi face ca aceia care investesc in ansambluri rezidentiale sa caute noi metode pentru atragerea de clienti. Faza in care erau de ajuns discounturi in momentul in care se lansa proiectul a trecut, iar analistii spun ca se vor cauta noi metode de promovare a ofertelor.
Analistii spun ca nu vor fi reduceri de preturi, deoarece acestea ar afecta imaginea proiectului, dar ca dezvoltatorii care vor avea probleme in a-si vinde produsele vor lansa diverse promotii pe o perioada determinata de timp, pentru a nu ramane cu apartamentele pe stoc. Cele mai afectate vor fi proiectele ridicate prin credit bancar.
Facilitatile acordate pot imbraca diverse forme. Conform celor de la compania imobiliara Esop, in unele cazuri se poate vorbi despre conditii de plata speciale fata de oferta standard, mai ales in ceea ce priveste avansul. In alte cazuri se opteaza pentru includerea locului de parcare sau a boxei in pret. Aceste anexe de obicei se platesc separat. In aceste cazuri sunt discounturi de mii de euro, in conditiile in care un loc de parcare intr-un ansamblu rezidential din zona Capitalei costa cel putin 5.000 de euro, dar poate ajunge la 20.000 de euro, in cazul ansamblurilor de lux.
Exista si alte metode prin care dezvoltatorii incearca sa atraga mai multi cumparatori. “Cele mai intalnite sunt ofertele prin care la achizitia unor apartamente se ofera cadou finisaje de calitate superioara, mobila de bucatarie, uneori aceasta este complet utilata, mergandu-se pana la autoturisme noi pentru un numar limitat de apartamente. Nu sunt de neglijat nici discounturile, care au un impact deosebit, in valoare de 3.000, 5.000 de euro sau chiar 19%, cat este valoarea TVA, ca in cazul unui proiect imobiliar pentru care se ofera aceasta reducere pe o perioada limitata”, spune Gabriel Voicu, consultant in c