Intel si-a propus extinderea pe noi segmente de piata incepand cu sfarsitul anului 2009, printre care cel al microchip-urilor pentru telefoane mobile, pentru a profita de cresterile raportate de firmele din domeniul comunicatiilor, a declarat directorul general al grupului, Paul Otellini.
Otellini apreciaza ca experienta companiei in domeniul procesoarelor pentru PC-uri, segment pe care Intel detine suprematia cu o cota din piata mondiala de 80%, ii poate ajuta si pe noua piata, mai ales ca telefoanele mobile incep sa semene tot mai mult cu calculatoarele.Acesta a declarat ca va fi mai usor pentru Intel sa adauge servicii de voce computerelor mici, decat sa transforme telefoanele mobile in computere.
Compania va lansa primul procesor pentru smartphone la finalul anului 2009, pornind de la modelul actual a microprocesorului cu consum redus de energie, Atom.
Incercarea precedenta a companiei de a intra pe piata dispozitivelor mobile a esuat prin vanzarea diviziei Xscale catre producatorul de semi-conductoare Marvell Technology Group, in anul 2006.
“Aducem un element din zona de computing in piete mai mari, multe dintre ele mai mari decat afacerile cu PC-uri, cel putin ca numar de unitati”, spune Otellini, adaugand ca arhitectura microprocesorului Atom a fost special conceputa pentru dispozitivele de dimensiuni reduse.
Familia de procesoare Atom va permite companiei Intel sa intre pe patru piete diferite in urmatorii ani, fiecare estimata la un potential de 10 miliarde de dolari, potrivit directorului executiv.
Otellini considera ca piata dispozitivelor mobile cu conexiune la internet va creste pana la o valoare anuala de10 miliarde de dolari in cative ani. Acesta a declarat ca Intel asteapta ca noile procesoare sa fie utilizate si aparate electrice ca televizoare, PC-uri ieftine sau alte tipuri de produse.
Intel va prezent