Internetul rămâne una dintre cele mai importante surse de informare în ceea ce priveşte experienţa, renumele şi metodologiile de lucru ale firmelor de cercetare de piaţă din România. Vremurile în care companiile luau pulsul pieţei pe care activau cu forţe proprii, recurgând în acest scop la angajaţii din departamentele de marketing şi vânzări, au apus demult. Astăzi, adevăraţii profesionişti ai industriei de cercetare fac faţă cu mari eforturi multiplelor solicit�
Internetul rămâne una dintre cele mai importante surse de informare în ceea ce priveşte experienţa, renumele şi metodologiile de lucru ale firmelor de cercetare de piaţă din România.
Vremurile în care companiile luau pulsul pieţei pe care activau cu forţe proprii, recurgând în acest scop la angajaţii din departamentele de marketing şi vânzări, au apus demult. Astăzi, adevăraţii profesionişti ai industriei de cercetare fac faţă cu mari eforturi multiplelor solicitări venite din mediul economic românesc. În plus, clienţii lor au devenit din ce în ce mai sofisticaţi, astfel că s-au văzut nevoiţi să-şi îmbunătăţească permanent oferta.
Brand Behavior Research & Data (BBR&D), companie de cercetare psihologică de marketing şi advertising, a realizat un studiu calitativ referitor la gradul de satisfacţie al marilor firme vizavi de serviciile actuale de sondare a pieţei. În acest scop, au fost intervievaţi reprezentanţi a 45 de companii mari, fie directori generali, fie persoane care lucrează în departamentele de research sau de marketing.
Părerile au fost extrem de diferite, în funcţie de experienţa respondenţilor şi de domeniul în care activează aceştia. Precizăm că este vorba de industria bunurilor de larg consum (FMCG), companii farmaceutice, bănci, firme de telefonie mobilă, agenţii de publicitate, producăto