Acordate de toate universităţile din România, de la Iaşi la Petroşani, diplomele de doctor au devenit inutile. Până când vor reveni la statutul de cel mai înalt grad academic, ele folosesc la rotunjirea veniturilor posesorilor. Doar 13% din universităţile americane organizează studii doctorale, arăta raportul „România educaţiei, România cercetării“, realizat anul trecut de Comisia prezidenţială pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţ
Acordate de toate universităţile din România, de la Iaşi la Petroşani, diplomele de doctor au devenit inutile. Până când vor reveni la statutul de cel mai înalt grad academic, ele folosesc la rotunjirea veniturilor posesorilor.
Doar 13% din universităţile americane organizează studii doctorale, arăta raportul „România educaţiei, România cercetării“, realizat anul trecut de Comisia prezidenţială pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării. În schimb, o privire aruncată pe statutul universităţilor din România arată că peste 90% din instituţiile de învăţământ superior autohtone se bucură de acest drept. Printre acestea, cele din Reşiţa şi Petroşani, de exemplu, dar şi cea din Târgovişte, în a cărei ofertă educaţională pentru anul curent se regăsesc 171 de locuri pentru studiile de doctorat.
Explicaţia acestei discrepanţe se regăseşte în legislaţia autohtonă din domeniu. Astfel, în ciuda schimbărilor succesive ale normelor privind organizarea studiilor doctorale, limitele impuse sunt minime. Prin urmare, fiecare instituţie organizatoare de studii de doctorat are dreptul să îşi stabilească propriul regulament de organizare şi de desfăşurare a doctoratului, dar şi numărul de locuri disponibile. În plus, numărul de cursanţi înscrişi simultan la un conducător de doctorat este foarte mare (15), iar vârsta maximă