Prin Codul de bune practici, producătorii nu mai sunt obligaţi să practice preţurile impuse de marii comercianţi În urma negocierilor dintre comercianţi şi furnizori, preţul produselor
Prin Codul de bune practici, producătorii nu mai sunt obligaţi să practice preţurile impuse de marii comercianţi
În urma negocierilor dintre comercianţi şi furnizori, preţul produselor din magazinele de cartier ar putea ajunge la nivelul celor din hipermarketuri.
Producătorii şi repreprezentanţii hipermarketurilor au căzut de acord asupra faptului că preţul cu care se vinde unui hipermarket nu este şi cel mai mic de pe piaţă, potrivit lui Sorin Minea, preşedintele Asociaţiei Române a Cărnii.
Acest lucru înseamnă că producătorii vor putea vinde magazinelor de cartier mai ieftin decât marilor magazine, iar acest lucru ar putea duce la iefinirea produselor la micii comercianţi. "Totul va depinde de reţeaua mică de retail, dacă va accepta provocarea", spune Sorin Minea. Un alt punct discutat de cele două tabere a fost statutul taxelor care se percep de marile lanţuri de magazine.
Preţul de achiziţie trebuie redefinit
"Am căzut de acord asupra plăţilor penalităţilor şi asupra taxelor percepute de magazin, dar rămâne să discutăm în data de 13 iunie asupra taxelor de deschidere a magazinului şi asupra preţului de raft pe care trebuie să îl afişeze supermarketul şi care trebuie să cuprindă aceste taxe", a spus Aurel Popescu, preşedintele Patronatului din domeniul morăritului şi panificaţiei, Rompan.
Tot la următoarea rundă de negocieri, cele două tabere vor trebui să discute despre definirea preţului de achiziţie.
"Definirea preţului ar da o libertate mai mare. Dorim fixarea acestui prin codul de bune parctici", a declarat Sorin Minea. Producătorii au solicitat ca documentul privind bunele practici să conţină o definire clară a preţului de