Aţi ales destinaţia şi agenţia de voiaj. Ce urmează? Începeţi prin a citi cu atenţie contractul şi interesaţi-vă ce este inclus în preţul excursiei. Un turist a plătit 400 de euro pentru o excursie. Vacanţa s-a terminat înainte de a ajunge la destinaţie fiindcă autocarul s-a defectat la Giurgiu. Contractul pe care îl semnase cu agenţia de voiaj conţinea o clauză prin care se stipula că nu îi vor fi returnaţi banii dacă se întâmplă ceva neprevăzut. Pen
Aţi ales destinaţia şi agenţia de voiaj. Ce urmează? Începeţi prin a citi cu atenţie contractul şi interesaţi-vă ce este inclus în preţul excursiei.
Un turist a plătit 400 de euro pentru o excursie. Vacanţa s-a terminat înainte de a ajunge la destinaţie
fiindcă autocarul s-a defectat la Giurgiu. Contractul pe care îl semnase cu agenţia de voiaj conţinea o clauză prin care se stipula că nu îi vor fi returnaţi banii dacă se întâmplă ceva neprevăzut.
Pentru un grup de excursionişti, zborul dinspre Barcelona către Bucureşti s-a transformat într-o excursie de o zi şi jumătate cu autocarul. Din cauza unei furtuni, avionul a fost direcţionat către aeroportul din Budapesta, unde aceştia au fost ţinuţi timp de zece ore fără mâncare. Au ajuns acasă după ce au călătorit cu autocarul preţ de 19 ore. Acestea sunt doar două din numeroasele plângeri primite la Centrul European al Consumatorului din România, care face parte dintr-o reţea ce uneşte toate statele mebre ale UE.
De la începutul anului şi până în prezent, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit circa 60 de plângeri de la turişti, din care 40 din Bucureşti. Pentru a evita astfel de situaţii, reprezentanţii acestei instituţii vă sfătuiesc ce este bine să faceţi atunci când achiziţionaţi un pachet de servicii turistice sau bilete de