Google a creat unul din cele mai puternice branduri din lume fara sa profite de utilitatea publicitatii pentru o marca. Totusi, cu cat reclamele Google se inmultesc pe autobuzele din San Francisco ori pe trenurile din Chicago, cu atat este mai evident ca gigantul online este dispus sa aloce bugete pentru publicitate care vizeaza cresterea valorii de brand.
De-a lungul anilor, Google a aratat ca este o companie care traieste din marketing, in cadrul careia se reunesc sute si mii de afaceri, mici si mari, care isi promoveaza business-urile prin intermediul acestui motor de cautare, drept pentru care compania a devenit una din cele mai importante si impresionante descoperiri tehnologice din istoria marketingului, dupa televiziune.
In acelasi timp insa, Google a demonstrat ca, pe cat de mare si de important este numele companiei in lumea marketerilor, pe atat de putin a cheltuit in aceasta zona pentru a se face cunoscut si admirat.
Totusi, noile tendinte impuse pe piata de catre notiunea de branding promoveaza mai bine serviciile pe care le furnizeaza compania, iar acestea sosesc intr-un moment in care Google a inceput sa investeasca tot mai mult in reclamele de la TV si radio, sau in cele in sistem display, scrie AdAge.
Intamplator, campaniile publicitare lansate de catre organizatie exploreaza un mediu in care Google nu a avut succes din punct de vedere al vanzarilor, si anume outdoor-ul.
In plus, o simpla cautare in Google Image Search va echivala cu aproximativ o jumatate de duzina de reclame Google care au circulat in ultimele sase luni in toata SUA, sub forma de panouri publicitare. Astfel, in ceea ce priveste outdoor-ul, Google s-a concentrat pe etalarea reclamelor in autobuze si pe lipirea afiselor in trenuri, precum si pe plasarea panourilor publicitare in zonele populate din orasele mari sau din parcuri.
Asadar, marketing