Scrisoarea de intenţie este pe cale de dispariţie, angajatorii solicitând, în general, e-mail-uri de motivaţie.Scrisoarea de intenţie este, de cele mai multe ori, o problemă pentru candidaţi. Dacă ei se chinuiesc să compună scrisori de intenţie în care să reliefeze talentul, abilităţile şi dorinţele lor, sondajele indică faptul că trei sferturi dintre angajatorii intervievaţi nu le citesc sau, în orice caz, trec foarte repede cu privirea peste ele. Site-ul www.recrutăm.ro a descoperit ce se ascunde în spatele scrisorii de intenţie.
Şi fără scrisoare de intenţie Scrisoarea de intenţie poate să nu fie utilă în cazul în care răspundeţi unui anunţ precis. În această situaţie, gradul de coerenţă al CV-ului vostru şi experienţa legată de postul respectiv trebuie să fie foarte relevante. CV-ul rămâne cel mai important în cazul recrutării. Scrisoarea de intenţie este mai puţin importantă pentru posturile care nu sunt legate de management, de exemplu.
Un instrument de marketing Angajatorii solicită de cele mai multe ori scrisoare de intenţie. Este un lucru formal, care face parte din marketingul candidaturii. Cu toate că angajatorul nu o citeşte sau trece foarte repede cu privirea peste scrisoare, el ştie că acel candidat a făcut efortul să o conceapă.
Un mod de departajare Scrisoarea de intenţie poate permite departajarea persoanelor după o primă selecţie sau avantajarea unui candidat, în cazul în care CV-ul şi experienţa profesională nu sunt compatibile cu acest post. Ea oferă şi posibilitatea de a explica schimbările frecvente ale slujbei sau eventualele întreruperi în muncă. Scrisoarea de intenţie este indispensabilă atunci când creativitatea, capacităţile redacţionale, sensul comunicării fac parte din cerinţele postului.
Demisia, explicată prin scrisoarea de intenţie În cazul în care candidatura se depune prin intermediul unei persoane din cadru