Atmosfera industriei auto este dominata in ultima vreme de vapori si gaze care produc, invariabil, SUV-uri. De toate marimile. De la animale de stanca in stare sa aduca aminte de capabilitatile off-road ale urmasilor preistorici pana la mici SUV-uri de oras al caror scop este in principal acela de a te lasa sa vezi peste toti la semafor. Totul poarta, in limbaj cotidian, denumirea "trend", si daca ceva este in voga e normal sa apara peste tot.
Si sa se vanda. Pentru ca e cautat. In acest context extrem de favorabil, Renault iese in fata printr-o aparitie care la un moment dat parea surprinzatoare, care pe parcurs a devenit absolut normala si care in ultima vreme s-a transformat intr-un produs imperios necesar in gama constructorului francez. Se numeste Koleos, este prezentat de Renault ca un crossover 4x4, si vine sa loveasca din plin in segmentul dominat in acest moment de Santa Fe, Antara, RAV4 si, mai nou, de VW Tiguan.
INTREBARILE DINAINTEA TESTULUI Inainte de a incepe testul cu Koleos mi-au stat pe creier trei intrebari pe care ma gandeam sa le adresez oficialilor Renault prezenti la testul de presa organizat prin muntii rosii si stancosi ai Marocului. In primul rand, de ce crossover? De ce nu SUV compact? Apoi, de ce printre competitorii lui Koleos nu este introdus si Nissan Qashqai, un alt crossover marketat de colegii de alianta de la Nissan aproape identic? Si nu in ultimul rand, de ce atat de tarziu? De ce Koleos isi face loc cu coatele pe o piata deja plina in conditiile in care colaborarea cu Nissan putea naste un rival p
entru nimeni pe un segment virgin acum trei ani, de exemplu? Intreaba si ti se va raspunde.
Renault Koleos nu este un SUV pentru ca, spun cei de la Renault, implica multe elemente constitutive proprii modelelor din alte segmente. Altfel spus, francezii au creat un model cu hobby-uri interesante,