Dintre cele cinci versiuni disponibile, doar două par interesante: Preference şi Laureate. Sursa: Dacia
Dacia a luat ieri primele comenzi pentru noul model Sandero, lansat oficial în România marţi seară. Hatchbackul cu cinci uşi nu este numai cel mai aspectuos autoturism produs vreodată la Piteşti, ci şi primul care oferă sistemul ABS în echiparea de bază.
Cele două atribute, neîndoielnic importante, şi-au dat mâna pentru a sălta preţul lui Sandero peste cel al Loganului. La 6.890 de euro, cea mai ieftină versiune a noului model, costă cu fix 490 de euro mai mult decât echiparea similară a berlinei.
Spre comparaţie, în Franţa, această diferenţă este de numai 200 de euro, în timp ce în Spania, Sandero e chiar mai ieftin cu 100 de euro. Evident, cele două modele au preţuri mai mari în ţările menţionate decât în România, dar aceasta are mai puţin de-a face cu poziţionarea în interiorul propriei game.
Aerul condiţionat, la mare preţ
Pentru început, Sandero va fi oferit doar cu două motoare pe benzină (1.4 - 75 CP şi 1.6 - 90 CP). Propulsia turbodiesel (1.5 dCi) va intra în listă către sfârşitul anului.
Ca dimensiuni - 4,02 metri lungime x1,75 lăţime x 1,52 înălţime - Sandero se înscrie perfect în limitele clasei mici. Ampatamentul generos (2,58 metri) oferă premise pentru un spaţiu decent în spate, iar portbagajul de 320 de litri se situează peste media segmentului.
Dacia a pregătit cinci echipări pentru Sandero, dar doar două par cu adevărat de luat în seamă. Versiunea de bază, denumită tot Sandero (6.890 de euro), are, pe lângă ABS, şi un airbag pentru şofer. Următoarea, Ambiance (7.350 de euro), oferă în plus „dotări“ de genul „baghete laterale de protecţie gri“. Vârful de gamă, Prestige (9.950 de euro), deţine o listă de echipamente într-adevăr consistentă, dar are două dezav