Grupul austriac Grizzly a renuntat saptamana trecuta la contractul cu Rafo Onesti si a trasat un plan de afaceri de la zero pe piata romaneasca, ale carui principale tinte pentru 2009 sunt un mini-lant de benzinarii si o cota de 10% din piata bauturilor energizante.
“Nu puteam astepta sfarsitul procesului de reorganizare a Rafo Onesti si decizia actionarilor referitoare la vanzarea sau nu a retelei de benzinarii”, spune Werner Bolek, country manager al grupului austriac Grizzly, companie care a intrat in Romania in mai 2007 avand ca principal obiectiv un contract pentru inchirierea si ulterior achizitia lantului de 45 de benzinarii ale Rafo.
Principalul motiv pentru care Werner Bolek si colegii sai au luat aceasta decizie este faptul ca situatia actuala a rafinariei de la Onesti nu poate permite stabilirea unui termen pentru o tranzactie, fiind momentan in reorganizare judiciara. Situatia Rafo era neclara si in octombrie 2007, cand Grizzly a semnat cu Rafo un contract de inchiriere a statiilor; pe atunci, Rafo era in asteptarea unui nou termen la care creditorii urmau sa ceara falimentul, ceea ce s-a si intamplat in ianuarie 2008, cand rafinaria si-a oprit din nou activitatea.
“Grizzly a vazut benzinariile Rafo ca o buna oportunitate de a intra pe piata romaneasca de retail de carburanti, insa nu suntem destul de rabdatori sa asteptam momentul cand Rafo va putea vinde active”, spune country managerul Grizzly, care a condus pana saptamana trecuta administrarea retelei de 45 de benzinarii (contractul a luat sfarsit la 31 mai 2008).
Integral in Business Magazin Grupul austriac Grizzly a renuntat saptamana trecuta la contractul cu Rafo Onesti si a trasat un plan de afaceri de la zero pe piata romaneasca, ale carui principale tinte pentru 2009 sunt un mini-lant de benzinarii si o cota de 10% din piata bauturilor energizante.
@N_