Vesti proaste. Politia rutiera testeaza in momentul de fata un nou tip de aparat radar, mult mai performant decat cele actuale. Mai mult, surse din politie sustin ca noile "arme" nu prea pot fi vazute de detectoare. Asa ca, ochii in patru si atentie la acceleratie.
Daca am avea drumuri, s-ar putea circula regulamentar si civilizat. Un exemplu in acest sens este DN1, Bucuresti-Ploiesti, unde se merge rezonabil si daca sunt respectate restrictiile de viteza. Dar cu o floare nu se face primavara! In rest, nu ai cum sa nu pacatuiesti, pentru ca toate soselele din Romania traverseaza sate peste sate, comune peste comune si orase peste orase, in care limitele trec foarte rar de 50 km/h. Daca ar fi sa o luam legal la vale, ne-am trezi ca un drum Bucuresti-Arad (aproximativ 570 km), de exemplu, care se parcurge in 7-8 ore, ajunge sa dureze doua zile.
Nu fac apologia vitezei, dar acesta este adevarul. Iar, in loc sa faca drumuri, autoritatile gasesc bani la buget pentru dotarea politiei rutiere cu noi aparate de radar. Au si acestea rolul lor. Este adevarat. Fara frica de radar, multi ar fi tentati sa intreaca orice limita a bunului simt in trafic si sa considere ca soseaua este numai a lor. Dar aceasta este alta poveste...
Acum, ideea este ca politistii testeaza noi radare. Din informatiile pe care le avem, acestea ar fi de tip Speedophot, capabile sa masoare atat viteza masinilor care se aproprie, cat si pe cea a celor care departeaza. De asemenea, "masinaria" cica ar putea sa faca diferenta intre masini si camioane. si functioneaza si in miscare! Speedophot-urile nu sunt o noutate, o sa spuneti. Exista 2-3 prin Iasi si Buzau. Adevarat. Dar cele despre care vorbim sunt mai performante, putand detecta "infractorul" de la o distanta mai mare. si dispun de o tehnologie bazata pe frecvente saritoare, ceea ce le fac pur si simplu invizibile pentr