Euro 2008 va aduce producatorilor de bere cresteri ale vanzarilor intre 25% si 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Piata berii nu va inregistra insa in 2008 un avans al volumelor vandute mai mare de 5%, revenind la ritmurile de crestere inregistrate inainte de 2006.
"Campionatul de fotbal reprezinta un motor important de crestere a volumelor anul acesta. Piata berii din Romania insa este deja consolidata si matura, astfel ca pana la sfarsitul anului 2008 estimam ca aceste cresteri nu vor depasi 5%. Pe perioada campionatului insa, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la nivel de piata, cresterea va fi in jur de 25-30%", a declarat Catalin Ignat, vicepresedinte URBB.
URBB, companie cu afaceri de peste 100 mil. euro la finele anului trecut, are in portofoliu, printre altele, brandul Tuborg, dar si Carlsberg, unul dintre cei sase parteneri ai UEFA din 2004.
Vanzarile de bere s-au majorat cu peste 10% in luna iunie a anului trecut pe fondul temperaturilor ridicate, transformand astfel 2007 in primul an fara eveniment sportiv major cu rezultate peste asteptari. Spre comparatie, in 2005, an fara competitii majore de fotbal, vanzarile de bere din sectorul HoReCa au scazut cu 38% in iunie-iulie, potrivit datelor AC Nielsen, fata de 2004, an in care Portugalia a organizat Campionatul European de Fotbal.
Romania este una dintre tarile Europei Centrale si de Est cu cel mai mare ritm de crestere al consumului de bere pe cap de locuitor din ultimii ani. In timp ce in 2004, media de consum anual de bere pe cap de locuitor era de aproximativ 66 de litri, in 2008 aceasta ar putea atinge 95 de litri, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.
Piata locala a berii a atins la finele anului trecut un volum de 19,4 milioane de hectolitri de bere, incetinind ritmul la un avans de doar 9,6% fata de 2006 si un cons