IULIAN COMANESCU: "Odata cu turul doi, au aparut si mesajele negative. Oprescu apare intr-un spot pe internet alaturi de un buldog. Spotul e amuzant si ar putea fi eficient."
Joi, pe YouTube, a aparut o inregistrare de 27 de secunde, in care Sorin Oprescu, candidat la turul doi, incearca sa tina un discurs despre independenta lui si faptul ca n-are stapan.
Un buldog se impleticeste printre picioarele lui, iar Oprescu isi tot intrerupe, chipurile, discursul pentru a alunga cu blandete buldogul. Dupa ce acesta da o tura in jurul lui Oprescu, se vede ca are o bucatica de banner portocaliu, agatata de zgarda.
Aluzia este exact cat trebuie de transparenta pentru a fi descifrata de alegatori. Contracandidatul lui Oprescu, Vasile Blaga, are reputatia unui buldog si, mai mult, si-a transformat porecla in renume. Informatii neconfirmate spun ca Blaga ar fi primit o propunere de comunicare in care buldogul devenea tema centrala a campaniei. Fie ca e adevarat, fie ca nu, spotul lui Oprescu avea ieri-dimineata, dupa preluarea pe cateva bloguri, 300 si ceva de vizite, iar dupa ora 15.00, cand a fost preluat de pe YouTube de pe Realitatea TV, contorul YouTube a sarit la 1.977 de vizite.
Cifrele si preluarea de o televiziune pe care e greu sa o banuiesti de simpatii la adresa lui Oprescu arata ca este vorba de un viral reusit. Caracteristica principala a viralelor e aceea ca „se iau“ dintr-un motiv diferit de mesajul promotional pe care il poarta. Contin o gluma, o referire la sex, un alt element atragator, dar inoculeaza si celalalt mesaj. Vrand-nevrand, nu poti vorbi de astfel de fenomene fara sa le propagi, iar asta se petrece chiar si in cazul textului de fata, oricare ar fi intentiile de impartialitate ale autorului.
Care sunt ingredientele succesului in cazul viralului lansat joi? Filmarea este rudimentara si e de admirat