Iulian Comanescu: "Odată cu turul doi, au apărut şi mesajele negative. Oprescu apare într-un spot pe internet alături de un buldog. Spotul e amuzant şi ar putea fi eficient."
Joi, pe YouTube, a apărut o înregistrare de 27 de secunde, în care Sorin Oprescu, candidat la turul doi, încearcă să ţină un discurs despre independenţa lui şi faptul că n-are stăpân.
Un buldog se împleticeşte printre picioarele lui, iar Oprescu îşi tot întrerupe, chipurile, discursul pentru a alunga cu blândeţe buldogul. După ce acesta dă o tură în jurul lui Oprescu, se vede că are o bucăţică de banner portocaliu, agăţată de zgardă.
Aluzia este exact cât trebuie de transparentă pentru a fi descifrată de alegători. Contracandidatul lui Oprescu, Vasile Blaga, are reputaţia unui buldog şi, mai mult, şi-a transformat porecla în renume. Informaţii neconfirmate spun că Blaga ar fi primit o propunere de comunicare în care buldogul devenea tema centrală a campaniei. Fie că e adevărat, fie că nu, spotul lui Oprescu avea ieri-dimineaţă, după preluarea pe câteva bloguri, 300 şi ceva de vizite, iar după ora 15.00, când a fost preluat de pe YouTube de pe Realitatea TV, contorul YouTube a sărit la 1.977 de vizite.
Cifrele şi preluarea de o televiziune pe care e greu să o bănuieşti de simpatii la adresa lui Oprescu arată că este vorba de un viral reuşit. Caracteristica principală a viralelor e aceea că „se iau“ dintr-un motiv diferit de mesajul promoţional pe care îl poartă. Conţin o glumă, o referire la sex, un alt element atrăgător, dar inoculează şi celălalt mesaj. Vrând-nevrând, nu poţi vorbi de astfel de fenomene fără să le propagi, iar asta se petrece chiar şi în cazul textului de faţă, oricare ar fi intenţiile de imparţialitate ale autorului.
Care sunt ingredientele succesului în cazul viralului lansat joi? Filmarea este rudimentară şi e