» Cel mai bine au castigat cei care au cumparat cu o saptamana inaintea anunturilor oficiale si au marcat profiturile in saptamana de dupa.
E o zicala veche la bursa: daca apar indicii de bine despre o companie, e bine sa te misti repede si sa investesti in acele actiuni. Cand zvonul, indiciile se confirma si devin stire, pregateste-te sa vinzi.
Usor de spus, mult mai greu de facut. Cum stii ca zvonul se va confirma? Daca e doar o vorba aruncata in piata numai buna de ademenit investitorii neexperimentati? Daca, in loc sa creasca, actiunile stagneaza ori, mai rau, incep chiar sa scada? Nu e deloc simplu, mai ales pe piete cum e cea romaneasca unde multe companii nu au deprins exercitiul comunicarii oneste, constante si consistente, cu investitorii.
Ca de obicei, importante sunt analiza fundamentala, evolutia curenta in piata, viziunea managerilor si soliditatea planurilor de viitor. La care as adauga un lucru: capacitatea companiei de a-si tine promisiunile.
Am ales un exemplu din SUA si o companie care cand a avut ceva de spus a facut-o cu mult talent si cu eficienta maxima pentru investitorii fideli actiunilor sale: Apple. Pretextul e simplu: sunt multe saptamani de cand celebra companie americana a anuntat o noua miscare importanta pe piata telefoanelor inteligente (smartphone). Luni, 9 iunie, e asteptata cu mare interes (pentru fani chiar cu sufletul la gura) lansarea unei noi versiuni a nu mai putin celebrului Iphone, un produs nou care a cucerit in doar un an peste o cincime din piata.
Din ce indicii au aparut pana acum, produsul va avea o serie de imbunatatiri care il vor face mai rapid la navigarea pe internet si mai pregatit pentru segmentul consumatorilor de business unde concurentul principal este la fel de cunoscutul Blackberry construit de compania rivala Research in Motion (RIM). Contextul e favorabil in