Cei nedreptăţiţi de bănci au făcut reclamaţii la Protecţia Consumatorului. Câteva cazuri s-au rezolvat, ca prin minune, la vederea inspectorilor OJPC, altele nu se pot soluţiona, aşa că nici o bancă nu a fost sancţionată. Autorităţile centrale se aşteaptă la o scădere a şmecheriilor bancare în perioada următoare din cauză că Oficiile Judeţene pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) s-au pus „cu bâta“ pe unităţile bancare faţă de care au primit reclamaţii de la (ex)debitori. Aceasta, pentru că la nivel naţional s-a dat startul verificărilor în domeniul bancar, din punct de vedere al protecţiei consumatorilor. În Capitală s-au aplicat şi sancţiuni în cazul unor bănci, iar reclamaţiile au curs în valuri şi multe au fost soluţionate în favoarea clientului. În Oltenia, până în prezent au avut loc controale doar în Dolj şi Gorj, pentru că vreo nouă olteni din cele două judeţe, care nu se lasă aşa uşor când sunt păcăliţi la credite sau carduri, au făcut plângeri la Protecţia Consumatorului.
Clienţi cu ochii în soare Efectele controalelor au fost, în cele mai multe cazuri, în favoarea băncii şi doar în două situaţii a clientului. Dar pentru a nu plăti amenzi, băncile prinse cu mâţa în sac au preferat să-şi repare greşeala pe loc, în faţa inspectorilor de protecţie a consumatorului sau chiar înainte de venirea acestora. În două cazuri, unul în Gorj şi altul în Dolj, băncile nu au primit absolut nici o sancţiune pentru că inspectorii de protecţie a consumatorului au declarat cazurile „nesoluţionabile“, după cum afirmă reprezentanţii Inspectoratului Regional de Protecţie a Consumatorului (IRPC), care se ocupă de coordonarea oficiilor de profil din cele cinci judeţe ale Olteniei. Potrivit IRPC, din cele nouă reclamaţii depuse la OJPC-urile din Dolj şi Gorj, doar două au fost întemeiate, cinci - neîntemeiate, iar alte două - nesoluţionabile. Astfel că majoritatea recl