Comisia de anchetă care investighează deraierea trenului de la Valea Călugărească a dezvăluit ieri, într-o conferinţă de presă, că accidentul feroviar s-a produs, cel mai posibil, din cauza desfacerii intenţionate a şuruburilor şi piuliţelor de la macaz. Acestea au fost lăsate chiar lângă el.
„Accidentul a fost posibil din cauza neînchiderii macazului, dintr-o poziţie în alta, corespunzătoare parcursului de trecere pe linia din halta de mişcare Valea Călugărească, (...) din cauza lipsei piuliţelor de la şuruburile de prindere ale casetei. Putem spune că piuliţele şi şuruburile de prindere au fost desfăcute de persoane necunoscute“, a declarat şeful comisiei de anchetă, Laurenţiu Dumitru.
Din declaraţiile revizorului de cale, care verifică starea aparatelor pe linia de cale ferată, rezultă că acesta nu a observat nici o neregulă. El parcurge însă distanţa o singură dată pe zi. Deşurubarea piuliţelor se putea petrece după trecerea lui prin zona macazului.
Reamintim că un tren de călători a deraiat pe 10 mai, în judeţul Prahova, cauzând moartea unei persoane şi rănirea altor patru. Trenul de pasageri, care efectua o cursă pe ruta Ploieşti - Iaşi, a deraiat la intrarea în gara din localitatea Valea Călugărească, în jurul orei 17.00. În acesta se aflau aproximativ 200 de pasageri. Comisia de anchetă care investighează deraierea trenului de la Valea Călugărească a dezvăluit ieri, într-o conferinţă de presă, că accidentul feroviar s-a produs, cel mai posibil, din cauza desfacerii intenţionate a şuruburilor şi piuliţelor de la macaz. Acestea au fost lăsate chiar lângă el.
„Accidentul a fost posibil din cauza neînchiderii macazului, dintr-o poziţie în alta, corespunzătoare parcursului de trecere pe linia din halta de mişcare Valea Călugărească, (...) din cauza lipsei piuliţelor de la şuruburile de prindere ale casetei. Putem spune că piuliţele şi şuruburi