Elevii învaţă noţiunile abstracte cu ajutorul SEI
Elevii înţeleg unde se aplică practic noţiunile învăţate în clasă
Elevii aşteaptă câte doi-trei în faţa calculatorului semnalul doamnei profesor. Pe ecranele computerelor apar două bile. „Să începem. Trageţi cu mouse-ul o bilă! Ce se întâmplă?”, întreabă profesorul. „Se mişcă şi cealaltă!”, răspund elevii. „Bing-bang, bing-bang!”, chicotesc unii dintre ei. De fapt, elevii claselor a VII-a B şi D, de la Şcoala Nr. 197, din Bucureşti, învaţă aplicat prin joacă, ceea ce au învăţat la fizică, la capitolul „Lucrul mecanic”. Pe rând, apar pe ecrane, un halterofil care prin ridicarea halterelor efectuează un lucru mecanic şi o macara care dărâmă o clădire. „De preferinţă şcoala, şcoala!”, spun câţiva elevi din ultima bancă.
„Nu mai tocăm manualele!”
Elevii sunt mulţumiţi că, din când în când, schimbă sala de clasă obişnuită cu laboratorul de informatică. Unii au venit de mai multe ori în laborator pentru a folosi lecţiile AeL, alţii doar de două ori. „Sunt haioase aceste lecţii! Învăţăm, dar ne şi distrăm. Din păcate nu se compară cu un joc pe calculator. O singură dată am venit în laborator la fizică, iar acum am venit a doua oară”, ne-a spus Vlad, de la a VII-a B. „E bine pentru şcoală că avem un asemenea laborator şi e bine şi pentru noi. Nu mai stăm să tocăm manualele!”, a adăugat Călin Horia.
„Numai cu creta la tablă, elevii se plictisesc!”
După aplicaţiile practice de la începutul lecţiei, elevii trebuie să rezolve şi probleme. Doamna profesor schimbă temele lecţiei de la calculatorul dumneaei. Poate vedea, în orice moment, dacă elevii se joacă sau lucrează la propriile lor calculatoare. Poate, de asemenea, să le pună note elevilor, în funcţie de cât au lucrat în respectiva oră. Unii trişează şi pun la nimereală răspunsurile, ca să spună că sunt cei mai buni. „Aţi folosit programul de