Compania aeriana de linie regulata Lufthansa va inregistra in acest an un ritm de crestere de doua cifre pe piata locala, in cinci ani avand sanse sa fie prima piata pentru Lufthansa din Europa Centrala si de Est.
"Romania este una dintre pietele de top din Europa Centrala si de Est, inregistrand totodata cel mai alert ritm de crestere. Ca valoare se situeaza in prezent dupa Polonia, insa cu siguranta in cinci ani are sanse sa devina prima piata din regiune", a spus Karsten Benz, vicepresident sales&services al Lufthansa pe Europa.
Potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei, Lufthansa vizeaza in acest an o cota de circa 15% din piata locala, fata de 12% anul trecut, concurand cu operatori precum TAROM, Air France-KLM, Carpatair, Austrian Airlines sau Malev.
Lufthansa a transportat anul trecut 500.000 de pasageri in si dinspre Romania, pentru acest an fiind prevazuta o crestere de doua cifre. La aceasta crestere va contribui noua cursa Cluj - Munchen care este operationala incepand cu acest an.
"Noi consideram piata Europei Centrale si de Est o piata foarte importanta pentru dezvoltarea Lufthansa si in mod sigur Romania joaca un rol important in acest sens", a precizat Benz.
Astfel, daca anul trecut Lufthansa a inceput sa opereze zboruri de la Sibiu la Munchen, anul acesta pe lista destinatiilor din Romania a fost adaugat si Clujul, numarul aeroporturilor de pe care opereaza compania ajungand la patru cu Bucuresti si Timisoara.
"Cu siguranta cele patru orase in care am intrat erau "un must" (o necesitate - n. red.) si avand in vedere veniturile inregistrate am facut alegerea corecta. Anual am crescut capacitatea pentru piata din Romania si credem ca intrarea in Uniunea Europeana a avut un impact la cresterea traficului", a spus Benz, potrivit caruia piata locala a devenit mai atractiva odata cu i