Evoluţia preţului petrolului, pe pieţele internaţionale, trage în sus cotaţia acţiunilor Uztel BVB promovează emitenţi din eşalonul secund. După adoptarea noului cod bursier, mai
Evoluţia preţului petrolului, pe pieţele internaţionale, trage în sus cotaţia acţiunilor Uztel
BVB promovează emitenţi din eşalonul secund. După adoptarea noului cod bursier, mai multe companii au fost retrogradate. Uztel este primul emitent care face cale întoarsă.
Acţiunile Uztel Ploieşti (UZT) au intrat la tranzacţionare la categoria a II-a a BVB în data de 22 mai, prin translatarea de pe piaţa Unlisted (Nelistate). Încă de la început a avut patru zile de creştere cu 15%, dar s-a stabilizat în jurul valorii de 23 lei/acţiune, un preţ semnificativ mai mare decât cotaţiile de pe piaţa Unlisted, în perioada anterioară listării.
Profilul companiei
Compania Uztel produce echipamente şi piese de schimb pentru utilaj petrolier, cum sunt capete de sondă, valve, piese rezistente la mare presiune, utilaje de sondare. Cea mai mare parte a producţiei este exportată, compania având o arie largă de distribuţie la nivel global.
De altfel, cel mai mare client extern este Array Products, SUA, care este şi un acţionar semnificativ al companiei, având 11,57% din acţiuni. Principalul client intern este Petrom, cu o pondere totală de 12,75% din vânzări. În urma privatizării din 2004, consorţiul Asociaţia Salariaţilor - Array a preluat pachetul de 77% de la AVAS.
Consorţiul este obligat să efectueze un program investiţional de 5 ani. În fiecare an, Uztel a făcut câte o majorare de capital pentru includerea investiţiilor realizate de Asociaţie şi pentru a da dreptul de preferinţă celorlalţi acţionari. În prezent, Uztel desfăşoară o majorare de capital cu 40%.
Perspective
Strategia Uztel este de a lua parte la licitaţii de valori relativ mici, unde nu