Jose Medran, directorul general al companiei Procter & Gamble Romania, spune ca majorarile de preturi pe piata bunurilor de larg consum, dictate de cresterile generalizate ale costurilor, cresc exigenta consumatorilor in alegerea produselor.
Procter & Gamble a realizat o cifra de afaceri consolidata de aproximativ 250 mil. euro si o rata de profit (net) de 15% pe piata romaneasca, in anul fiscal incheiat la sfarsitul lunii iunie 2007, fiind cel mai mare jucator pe piata bunurilor de larg consum nealimentare.
Compania analizeaza in prezent mai multe locatii din Romania, Polonia si Rusia, pentru constructia unei fabrici regionale de produse din categoria beauty care. Reprezentantii P & G estimeaza ca decizia privind amplasarea noii fabrici care va deservi pietele P & G din Europa Centrala si de Est va fi luata la sfarsitul lunii iulie.
"Ca si director general al P&G Romania, eu voi fi ambasadorul Romaniei in cadrul organizatiei noastre, pentru a atrage aceasta investitie importanta pe piata romaneasca. Intr-un final, nivelul costurilor si rata de recuperare a investitiei vor fi indicatorii cu cea mai mare greutate in luarea deciziei de amplasare a fabricii", spune Jose Medran. Medran a mai precizat ca, in Romania, compania analizeaza doua locatii diferite pentru noua fabrica. Una dintre acestea ar putea fi parcul industrial din Ploiesti care, potrivit presedintelui consiliului de administratie al parcului, a atras atentia unei mari companii producatoare de cosmetice.
"Daca Romania va fi aleasa ca locatie pentru viitoarea fabrica Procter & Gamble, ar fi un proiect diferit de cel al fabricii noastre din Timisoara. La Timisoara am achizitionat o fabrica proiectata pentru piata locala, pe care am transformat-o ulteior intr-o unitate de productie regionala, in timp ce de aceasta data proiectul este gandit inca de la inceput ca o unitate r