La 40 de ani de la prima lopata de pietris pusa pe autostrada ce leaga Bucurestiul de Pitesti, lucrarile continua. Pe 30 mai 1968, „Scanteia“, ziarul Partidului Comunist Roman, anunta ca autostrada Bucuresti-Pitesti se afla in lucru, pana la sfarsitul anului urmand sa fie terminati primii 36 de kilometri, pe tronsonul Bucuresti-Ciorogarla- Petresti.
Si astazi se mai lucreaza la ceea ce urma sa fie prima autostrada din Romania. Chiar daca exista carosabilul, nimic altceva nu face din drumul spre Pitesti o autostrada in sensul propriu al termenului. Proiectata in aceeasi perioada cu prima autostrada a cehoslovacilor, care trebuia sa faca legatura si cu litoralul romanesc, cea mai faimoasa artera rutiera a Romaniei - A1 - a intrat in functiune pe toata lungimea in 1973.
Cehoslovacii aveau deja, in 1980, 300 de kilometri de autostrada. In fostele tari comuniste, construirea de autostrazi a inceput relativ tarziu. Polonezii au inaugurat primii 17 kilometri in 1989, in timp ce ungurii au inceput programul de dezvoltare a infrastructurii cu drumuri rapide abia dupa 1990, ajungand astazi la 646 de kilometri de autostrada.
Integral in Evenimentul Zilei La 40 de ani de la prima lopata de pietris pusa pe autostrada ce leaga Bucurestiul de Pitesti, lucrarile continua. Pe 30 mai 1968, „Scanteia“, ziarul Partidului Comunist Roman, anunta ca autostrada Bucuresti-Pitesti se afla in lucru, pana la sfarsitul anului urmand sa fie terminati primii 36 de kilometri, pe tronsonul Bucuresti-Ciorogarla- Petresti.
Si astazi se mai lucreaza la ceea ce urma sa fie prima autostrada din Romania. Chiar daca exista carosabilul, nimic altceva nu face din drumul spre Pitesti o autostrada in sensul propriu al termenului. Proiectata in aceeasi perioada cu prima autostrada a cehoslovacilor, care trebuia sa faca legatura si cu litoralul romanesc, cea mai faim