Jobul meu e... manager finance and operations
O situatie foarte des intalnita in proiectele de executive search este cea legata de compatibilitatea intre asteptarile unei companii-client si candidatii prezentati. Acest proces de potrivire a asteptarilor sau, altfel spus, "match making" se rezuma insa de multe ori la "atractia" pe care o simte angajatorul pentru candidat.
"Ni s-a intamplat, la prezentarea unei liste scurte, ca oamenii recomandati de noi sa nu fie acceptati de catre angajator, nu din cauza lipsei de experienta profesionala relevanta, ci a unei lipse de 'chimie' intre cele doua parti", explica Alexandra Popa, intelligence division manager la People First, companie care ofera servicii de recrutare si consultanta in resurse umane.
De asemenea, ea povesteste ca au existat cazuri in care a primit astfel de feedbackuri si din partea candidatilor fata de posibilii angajatori.
"Drept urmare, intotdeauna luam in considerare atat experienta profesionala, cat si latura umana a candidatilor si a clientilor nostri pentru obtinerea compatibilitatii totale", spune Popa, adaugand ca lucrand cu oameni - clienti, candidati sau participanti la training - problemele de care se loveste sunt greu de categorisit, deoarece tin de tipologia umana.
Mai mult, Popa spune ca in consultanta este foarte importanta informatia pe care o transmiti clientului, colegilor, partenerilor sau candidatilor. "Contactul direct cu clientii este intotdeauna prioritatea numarul unu pentru mine si pentru colegii mei", spune ea.
Totodata, responsabilitatile unui intelligence division manager sunt legate de project management. "Consultanta presupune o abordare strategica a fiecarui proiect. Sunt responsabila de definirea etapelor fiecarui proiect in functie de specificul acestuia, fie ca este vorba despre training, executive search sau consultanta de