Un studiu Cisco arată că dispozitivele mobile reprezintă o oportunitate semnificativă de dezvoltare pentru domeniul comerţului cu amănuntul, asigurând consumatorilor un canal nou pentru achiziţionarea de produse. Al treilea studiu anual al companiei despre e-commerce indică faptul că dispozitivele mobile se alătură rapid magazinelor propriu-zise, site-urilor Web şi cataloagelor, devenind un canal important pentru comerţul cu amănuntul. Apariţia conectivităţii sociale (so
Un studiu Cisco arată că dispozitivele mobile reprezintă o oportunitate semnificativă de dezvoltare pentru domeniul comerţului cu amănuntul, asigurând consumatorilor un canal nou pentru achiziţionarea de produse.
Al treilea studiu anual al companiei despre e-commerce indică faptul că dispozitivele mobile se alătură rapid magazinelor propriu-zise, site-urilor Web şi cataloagelor, devenind un canal important pentru comerţul cu amănuntul. Apariţia conectivităţii sociale (social networking) şi a tehnologiilor avansate pentru mobilitate a redefinit experienţa online şi permite vânzătorilor cu amănuntul să beneficieze de noi surse de venituri prin implementarea de strategii de mobilitate.
Studiul despre e-commerce a fost efectuat de grupul Cisco IBSG (Internet Business Solutions Group) – departamentul de consultanţă strategică globală al companiei Cisco –, care colaborează cu Global Fortune 500 şi organizaţii din sectorul public în vederea transformării conducerii proceselor comerciale.
Studiul Cisco IBSG a clasificat 45 de firme de comerţ cu amănuntul din America de Nord şi Europa în trei categorii (Global 500, Web 15 şi Innovators) şi a avut în vedere două aspecte ale achiziţiilor online din perspectiva consumatorilor.
Primul aspect îl reprezintă capabilităţile „de bază”, care