CFR Marfa intentioneaza sa infiinteze pana la sfarsitul anului doua firme mixte, cu Promat Craiova si Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, pentru a moderniza si repara parcul de locomotive, a declarat Liviu Bobar, directorul general al operatorului de transport feroviar. "La ora actuala, CFR Marfa modernizeaza parcul de locomotive atat la Promat, cat si la Remarul 16 Februarie. Pentru ca avem cateva hale disponibile si ei au fost dispusi sa colaboreze, ne-am decis sa infiintam cu fiecare dintre firme cate o societate mixta. Suntem in faza de finalizare a studiilor de fezabilitate pentru a vedea in ce masura sunt realizabile proiectele", a spus Bobar. Finalizarea studiilor de fezabilitate este prevazuta pentru sfarsitul lunii iunie. Directorul general al Promat, Remus Matusa, a declarat ca valoarea investitiei cu care va participa firma nu a fost inca stabilita, deoarece proiectul de asociere se afla la inceput. "Momentan, asocierea cu CFR Marfa este in faza incipienta. Este o propunere de proiect, iar in prezent se fac evaluari, care nu stiu cat dureaza", a spus Matusa. O locomotiva electrica noua costa aproximativ 3,5 milioane de euro, in timp ce modernizarea uneia vechi costa cateva sute de mii de euro, potrivit directorului CFR Marfa. CFR Marfa a modernizat, anul trecut, opt locomotive electrice si zece locomotive diesel. CFR Marfa are un capital social de 205,16 milioane de lei, detinut integral de stat, prin Ministerul Transporturilor. Statul intentioneaza sa privatizeze operatorul national de transport feroviar de marfa. CFR Marfa intentioneaza sa infiinteze pana la sfarsitul anului doua firme mixte, cu Promat Craiova si Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, pentru a moderniza si repara parcul de locomotive, a declarat Liviu Bobar, directorul general al operatorului de transport feroviar. "La ora actuala, CFR Marfa modernizeaza parcul de locomotive atat la Pro