La mijlocul acestei luni, 28.284 de reclame vor concura pentru a câştiga cele mai râvnite premii ale publicităţii mondiale Festivalul de creaţie de la Cannes împlineşte 55 de ani.
La mijlocul acestei luni, 28.284 de reclame vor concura pentru a câştiga cele mai râvnite premii ale publicităţii mondiale
Festivalul de creaţie de la Cannes împlineşte 55 de ani. Poate fi un bunic pentru industria publicitară din România. Agenţiile româneşti participă cu un număr-record de lucrări.
Pe 15 iunie începe la Cannes "campionatul mondial" al creativităţii din publicitate. Manifestarea adună agenţii de publicitate din 85 de ţări ale lumii, care au înscris la această ediţie nu mai puţin de 28.284 de lucrări. Cele mai preţioase trofee ale industriei mondiale de publicitate sunt Leii de Aur, care confirmă valoarea şi potenţialul creativ al agenţiilor.
Ediţia din acest an a festivalului marchează câteva noutăţi. Una dintre acestea este introducerea secţiunii de design, în cadrul căreia vor fi premiate cele mai bune lucrări din domeniu. O altă noutate este extinderea secţiunii de film tv. Astfel, au putut fi înscrise, pe lângă reclamele tv şi cele care au rulat în cinematografe, şi clipurile virale (internet), cele difuzate pe alte suporturi tv, cum ar fi mobilul şi ecranele outdoor.
Românii vor lupta "ca la Plevna"
Ca în fiecare an, la Cannes vor veni agenţii de tradiţie din cele mai puternice pieţe. Companiile din SUA şi-au înscris peste 3.600 de lucrări. Americanii sunt urmaţi de nemţi, care au aruncat în luptă 2.852 de execuţii. O altă putere în publicitatea mondială, Brazilia, a înscris 2.461 de creaţii.
După succesul de anul trecut al agenţiilor GMP (Bronze Lions) şi Starcom (Silver Lions), o premieră pentru ţara noastră, românii au prins curaj la această ediţie. Astfel, "escadrila" publicităţii româneşti numără 16 agenţii care au î