Deşi România este a treia ţară, după Franţa şi Italia, ca potenţial de exploatare a resurselor, românii consumă de două ori şi jumătate mai puţină apă minerală faţă de media europeană, a declarat directorul Apemin, Mihail Ianăş. „Puterea scăzută de cumpărare a românului ne clasează pe ultimele locuri în Europa în privinţa consumului de apă minerală, deşi avem un potenţial de exploatare enorm”, a precizat reprezentantul organizaţiei patronale Apemin. Pe de altă parte, consumul de apă minerală în România este în continuă creştere. “Dacă în 2006 s-au vîndut 920 de milioane litri de apă, anul trecut s-a consumat 1,15 miliarde de litri”, a explicat Ianăş. În ultimii zece ani, piaţa a cunoscut o creştere continuă, cu dinamică medie anuală de aproximativ 20%, a declarat directorul general adjunct al Societăţii Naţionale a Apelor Minerale (SNAM), Peter Elek. În ce priveşte exporturile, acestea reprezintă „sub trei procente din producţia totală, în timp ce importul de apă minerală este nesemnificativ, de sub 1%”, a declarat directorul general adjunct al SNAM. Un alt element care diferenţiază ţara nostră de restul Europei este reprezentat de obiceiul de consum. „Dacă în România, 75% din apa minerală consumată este carbogazoasă, în celelalte state membre UE ponderea este exact invers, 75% din apa minerală consumată fiind reprezentată de apa plată”, a menţionat directorul patronatului din domeniul apelor minerale.
Autori: A.B.
Deşi România este a treia ţară, după Franţa şi Italia, ca potenţial de exploatare a resurselor, românii consumă de două ori şi jumătate mai puţină apă minerală faţă de media europeană, a declarat directorul Apemin, Mihail Ianăş. „Puterea scăzută de cumpărare a românului ne clasează pe ultimele locuri în Europa în privinţa consumului de apă minerală, deşi avem un potenţial de exploatare enorm”, a precizat reprezentantul organizaţiei patron