Extinderea prin achizitii pare a fi planul preferat de afaceri al clujeanului Gabriel Cirlig, care a mai cumparat in ultima jumatate de an doua companii: un producator din Romania si un exportator italian de lenjerie, scrie revista BUSINESS Magazin.
Logica preluarilor: propulsarea Jolidon in topul pietei europene de lenjerie. La inceputul lui 2007, Jolidon, una dintre foarte putinele companii romanesti care s-au extins in strainatate, cumpara pachetul majoritar al producatorului italian de lenjerie Emmeci.
Anul acesta, tot la inceput, a doua achizitie pe piata italiana a vizat chiar principalul concurent local al Emmeci - Lilly, o companie cu o retea de distributie in peste 30 de tari si o productie anuala de peste sase milioane de articole de lenjerie. Inainte insa cu cateva saptamani sa semneze achizitia cu distribuitorul si exportatorul italian, Jolidon a cumparat si pachetul majoritar de actiuni al fabricii Tricotaje Ineu, infiintata in 1990, in urma privatizarii fostei sectii Ineu din cadrul intreprinderii Tricoul Rosu din Arad.
Ultimele doua achizitii ale Jolidon inseamna cresterea capacitatilor locale de productie cu 30% si completarea portofoliului cu inca trei branduri de lenjerie - Lilly, Eclizia si Kelitha, plus cateva mii de clienti ai Lilly Italia.
"Impreuna cu firme cu experienta putem forma un grup puternic pe piata lenjeriei internationale, desi avem doar 15 ani de existenta", explica omul de afaceri clujean Gabriel Cirlig, proprietarul Jolidon, seria achizitiilor pe care le face si in tara si in strainatate.
Daca dincolo de granite urmareste notorietatea brandurilor, in tara proprietarul Jolidon cauta fabrici care sa-i permita sa mareasca productia de lenjerie si costume de baie. Ce avea Tricotaje Ineu si nu avea Jolidon?
"Experienta de peste 30 de ani in corsetarie. Fabrica avea nevoie de ajutorul nost