RETAIL ● Reţelele de supermarketuri se extind cu repeziciune
Comerţul va atinge în acest an valoarea-record de 38 miliarde de euro, o treime din PIB-ul României. Extinderea numărului de centre comerciale va creşte piaţa de retail la valoarea de 53,7 miliarde de euro în 2010.
RETAIL ● Reţelele de supermarketuri se extind cu repeziciune
Comerţul va atinge în acest an valoarea-record de 38 miliarde de euro, o treime din PIB-ul României. Extinderea numărului de centre comerciale va creşte piaţa de retail la valoarea de 53,7 miliarde de euro în 2010.
Vînzările de retail din România, care includ magazinele tradiţionale, pieţele şi reţelele moderne de comerţ, vor creşte în acest an cu 16,5%, pînă la 38 miliarde de euro, conform datelor oferite de retailerii internaţionali, citaţi de Alain Thys, managing partner al firmei belgiene de consultanţă Future Lab. Anul trecut, retailul românesc a raportat un ritm de creştere de 17,8%, ajungînd la 104,4 miliarde de lei, circa 31,3 miliarde de euro. "Valoarea pieţei româneşti de retail a fost anul trecut de 31,3 miliarde de euro şi estimăm că va creşte la 53,7 miliarde de euro în 2010. România are potenţialul de a ajunge pe termen lung la vînzări anuale de 134 miliarde de euro în retail", a spus Thys. El a mai adăugat că vînzările de retail ar putea atinge acest nivel de 134 miliarde de euro.
EXPANSIUNE. Reţeaua cu cele mai multe magazine este Plus, deţinută de grupul german Tangelmann, care totalizează 51 de magazine în 41 de localităţi. "Dorim să ne extindem în toate oraşele ţării, considerăm că optimul pentru reţeaua noastră este să ajungem la 170 de magazine", a declarat Ioana Marginean, director de marketing la compania Plus. Ea a adăugat că în acest an se vor mai deschide 25 de magazine în oraşe mici şi mijlocii, dar se vor concentra şi pe marile oraşe. Viitoarele cinci lo