Aproape un sfert din transportul de marfa pe calea ferata din Romania este acoperit de operatorii de transport feroviar (OTF) privati.
Trenurile private de calatori au aparut in momentul in care Societatea Nationala CFR SA a anuntat, in 2004, scoaterea la licitatie a 3.000 km de cai ferate secundare, catalogate ca nerentabile. O parte din aceste linii ferate au fost preluate de transportatori feroviari privati sau de companii de profil infiintate de intreprinderi care aveau unitati de productie in zonele respective.
Transportul de calatori asigurat de companii private se dezvolta de la an la an, traseele deservite ajungand in majoritatea regiunilor tarii. Pe piata transportului feroviar de persoane, pe langa Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori mai activeaza companiile Regio Trans, Servtrans Invest SA si Regional Cluj-Napoca.
Integral in Romania Libera Aproape un sfert din transportul de marfa pe calea ferata din Romania este acoperit de operatorii de transport feroviar (OTF) privati.
Trenurile private de calatori au aparut in momentul in care Societatea Nationala CFR SA a anuntat, in 2004, scoaterea la licitatie a 3.000 km de cai ferate secundare, catalogate ca nerentabile. O parte din aceste linii ferate au fost preluate de transportatori feroviari privati sau de companii de profil infiintate de intreprinderi care aveau unitati de productie in zonele respective.
Transportul de calatori asigurat de companii private se dezvolta de la an la an, traseele deservite ajungand in majoritatea regiunilor tarii. Pe piata transportului feroviar de persoane, pe langa Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori mai activeaza companiile Regio Trans, Servtrans Invest SA si Regional Cluj-Napoca.
Integral in Romania Libera