Brokerii nu s-au întrecut în a prezenta investitorilor discounturi sau produse noi la ediţia din acest an Deşi este una dintre puţinele manifestări dedicate publicului investitor, Târgul
Brokerii nu s-au întrecut în a prezenta investitorilor discounturi sau produse noi la ediţia din acest an
Deşi este una dintre puţinele manifestări dedicate publicului investitor, Târgul Bursier nu reuşeşte, încă, să reunească nume de top sau promoţii consistente.
Numai 12 din cele 75 de societăţi de intermediere financiară au ales să vină la ediţia din acest an a târgului, desfăşurată la sfârşitul săptămânii trecute. Brokerii au scos la vedere produsele bursiere lansate în ultimele luni.
Din păcate, însă, firmele de brokeraj nu s-au întrecut în discounturi pentru conturile deschise pe perioada târgului, preferând să expună şi să explice mecanismele de tranzacţionare pe piaţa românească sau pe bursele externe, precum şi avantajele acestora.
Tranzacţionarea on-line, de bază
Cele mai multe dintre firme şi-au promovat platformele de tranzacţionare on-line. De exemplu, pe platforma Spartacus dezvoltată de IFB Finwest, clienţii pot vizualiza "în direct" portofoliul, dar şi piaţa în adâncime, pe cinci paliere de preţ, sau sunt anunţaţi de deţinerile pe care le au.
"În plus, investitorul poate lansa singur ordinul de vânzare/cumpărare în piaţă", explică Claudiu Pisargiac, trader la IFB Finwest. Suma minimă pentru deschiderea unui cont este de 5.000 de lei, iar comisionul iniţial este de 1-1,2% din valoarea tranzacţiilor. În ton cu recenta reducere a comisioanelor operată de BVB, brokerii anunţă scăderi ale taxelor. "Vom reduce la jumătate comisioanele de tranzacţionare on-line", spune Florin Dan, broker la Carpatica Invest. Plasamentul iniţial în acest caz este de 3.000 de lei.
2.000 de lei, cont pe derivate
Comisioane mai mici,