City Park Mall şi Băneasa Shopping City, singurele malluri deschise anul acesta, oferă o suprafaţă închiriabilă cumulată de peste 110.000 de metri pătraţi Apetitul românilor pentru
City Park Mall şi Băneasa Shopping City, singurele malluri deschise anul acesta, oferă o suprafaţă închiriabilă cumulată de peste 110.000 de metri pătraţi
Apetitul românilor pentru cumpărături a fost alimentat anul acesta de numai două proiecte de centre comerciale de tip mall. Unul în provincie, la Constanţa, cel de-al doilea în Capitală. Ambele au fost însă inaugurate cu întârzieri de câteva luni. Rezultatul: pierderi considerabile pe fondul neîncasării chiriilor.
Nefinisat în totalitate, City Park Mall din Constanţa, dezvoltat de compania Neocity, şi-a deschis porţile în ultima zi de mai a acestui an. Cu zece luni de întârziere. Mallul va fi complet operaţional în 30 de zile de la data deschiderii.
"L-am deschis acum pentru că vreau să încasez chiria", a declarat atunci Elan Schwarzenberg, preşedintele Neocity Group România. Acesta a subliniat că întârzierea cu zece luni a deschiderii mallului a dus la pierderi de 8-10 milioane de euro. Până la sfârşitul anului, însă, Neocity va obţine venituri estimate de aproximativ 13 milioane de euro din administrarea mallului de la Constanţa.
Amortizarea investiţiei, în 8 ani
City Park Mall are o suprafaţă închiriabilă de 25.500 de metri pătraţi şi 120 de magazine. Conform chiriilor practicate pe piaţă anul trecut, când au fost încheiate majoritatea precontractelor pentru suprafeţele din mall, City Park Mall ar trebui să aducă peste 6,1 milioane de euro pe an doar din chirii.
La acestea se adaugă taxele pentru administrare şi cele de marketing, care în provincie sunt, în medie, de şapte euro pe metru pătrat, potrivit Monicăi Barbu, director retail Colliers. Astfel, veniturilor din chirii li se a