Cresterea preturilor la petrol incepe sa afecteze profiturile companiilor dintr-un numar foarte mare de sectoare, determinand multe corporatii sa-si majoreze preturile si sa ia masuri agresive pentru a compensa cresterea costurilor marfurilor petroliere.
Companiile aeriene, de curierat si proprietarii de automobile nu mai sunt singurele categorii ce resimt presiunea preturilor la petrol in permanenta crestere, conform International Herald Tribune.
Companiile din Statele Unite care fabrica produse utilizand materii prime obtinute din petrol, cum ar fi anvelopele, produsele de curatenie, ambalajele din plastic si monitoarele de calculatoare, asista la o crestere puternica a costurilor si se vad in fata unor alegeri neplacute: sa majoreze preturile, sa treaca la proceduri mai putin costisitoare, sa opereze disponibilizari sau sa recurga la toate trei masurile in acelasi timp?
Goodyear Tire and Rubber Company incearca sa se adapteze. Principala sa materie prima este de-acum cauciucul natural in locul celui sintetic, pe baza de petrol. Pentru a-si sustine cresterea profiturilor, compania produce mai multe anvelope de calitate superioara pentru consumatori dispusi sa plateasca peste 100 de dolari pentru a-si inlocui anvelopele.
Totusi, aceste masuri nu sunt suficiente, mai ales acum, cand costul cauciucului natural inregistreaza la randul sau cresteri puternice, impreuna cu cel al multor alte marfuri. Prin urmare, Goodyear si-a majorat preturile cu 15% in decurs de numai patru luni. "Strategia noastra vizeaza cresteri de preturi si imbunatatirea mixului de produse in vederea compensarii cresterii costului materiei prime", declara Keith Price, purtator de cuvant al companiei. "Nimeni nu stie cat vom continua sa luam astfel de masuri."
Sentimentul ca multe companii vor fi sub presiune este foarte viu. Profiturile companiilor au atins