Pentru Adriean Videanu acestea sunt ultimele zile ca primar general al Capitalei. Ma indoiesc ca este cuprins de mari nostalgii, ci, mai degraba, avand in vedere obstinatia cu care a refuzat o noua candidatura, trebuie sa fie nerabdator sa scape de corvoada care nu i-a prea adus beneficii, dar i-a provocat multa bataie de cap si mari prejudicii de imagine.
Ce fel de primar a fost Adriean Videanu? Slab, vor fi tentati sa raspunda spontan majoritatea soferilor din Bucuresti, toti cei care au fost muscati de caini vagabonzi, toti cei care au luptat iarna cu nametii, iar vara cu gunoiul, dar si toti cei oripilati de haosul urbanistic din Bucuresti.
Si probabil ca, in felul lor, au toti dreptate. Dar pentru a fi cu adevarat corecti ar trebui sa ne gandim ce a facut totusi si ce putea face actualul primar general.
Bilantul sau spune ca in timpul mandatului lui Adriean Videanu au fost reabilitate 225 de strazi principale printre care Soseaua Stefan cel Mare, Soseaua Oltenitei, Calea Mosilor, Soseaua Colentina, Calea Floreasca.
Mai sunt in lucru Calea Vacaresti, Soseaua Mihai Bravu, Drumul Sarii si bulevardul Mircea Eliade care au termen de finalizare in toamna acestui an.
Tot in mandatul actualului primar au debutat lucrarile la Pasajul suprateran Basarab, a inceput proiectul de management al traficului, bazat pe "semafoare inteligente", si au fost realizate 84.000 de locuri de parcare.
Traduse, cifrele acestea spun ca Adriean Videanu a declansat cu adevarat modernizarea Bucurestiului, adica, de fapt, mai mult decat a facut insusi Traian Basescu.
A scurmat Capitala pentru ca alta metoda de reabilitare a infrastructurii nu s-a inventat. Sigur ca strategia aleasa, cu foarte multe lucrari in acelasi timp si putine rute alternative, a fost deficitara, insa rezultatele suferintelor din ultimii an