Piata de lacuri si vopsele din Romania va avansa in acest an cu o rata medie de 12-15%, pe fondul dezvoltarii puternice a segmentului de emailuri acrilice decorative, potrivit reprezentantilor Fabryo Corporation. Astfel, piata vopselelor ar putea urca de la 200 milioane de euro, cat era estimata anul trecut de principalii jucatori din piata, la peste 230 milioane de euro in acest an.
“Ritmul de crestere medie de 12-15% va continua si in urmatorii 3-4 ani. Incepand cu 2008, piata se maturizeaza. Pe anumite segmente, piata vopselelor decorative se transforma, influentata si de legislatia europeana. Este cazul segmentului emailurilor acrilice decorative, care se va dezvolta puternic in urmatorii ani, vizand inlocuirea, pana in 2010, a produselor alchidice, pe baza de solvent”, a declarat, pentru Wall-Street, directorul executiv al Fabryo Coropration, Aliz Kosza (foto).
Orientarea spre calitate a determinat cresterea portofoliului Fabryo prin includerea emailurilor ecologice Savana in 17 culori si diversificarea gamei de optiuni cromatice pana la 50 de nuante.
“La Fabryo, in primele cinci luni, cresterea vanzarilor (cantitative) la produsele premium este spectaculoasa: lider este marca Savana, unde sunt cresteri intre 45% si 100%, in functie de categoria de produs”, a continuat Kosza, remarcand si o crestere aproape dubla, la colormixuri.
Ponderea cea mai mare din vanzarile Fabryo este reprezinta de lacurile si vopselele decorative, in proportie de 85%, conform declaratiilor directorului executiv, 80% din produsele companiei fiind si ecologice. Anul trecut, vopselele decorative au adus companiei Fabryo incasari de peste 35 milioane de euro, in conditiile in care cifra de afaceri a ajuns la 42 milioane de euro, cu 30% mai mult decat in anul 2006.
“Piata vopselelor decorative se maturizeaza intr-un ritm accelerat, optiunile de consum se schim