Camioanele deţin trei sferturi din totalul capacităţii de transport din Uniunea Europeană, iar numărul de vehicule comerciale creşte rapid, în ciuda restricţiilor privind emisiile de noxe. Un studiu al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA) arată că, în 2030, transportul rutier va atinge o cotă de 77,7% din traficul de mărfuri şi persoane al statelor din vestul Europei şi aproape 76% din cel al noilor ţări membre. Întregul continent se bazează pe v
Camioanele deţin trei sferturi din totalul capacităţii de transport din Uniunea Europeană, iar numărul de vehicule comerciale creşte rapid, în ciuda restricţiilor privind emisiile de noxe.
Un studiu al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA) arată că, în 2030, transportul rutier va atinge o cotă de 77,7% din traficul de mărfuri şi persoane al statelor din vestul Europei şi aproape 76% din cel al noilor ţări membre. Întregul continent se bazează pe vehiculele comerciale ca susţinători ai creşterii economice. Transportul rutier este, conform aceluiaşi studiu, o afacere de peste 250 de miliarde de euro anual, iar comercianţii amplifică importanţa acestor mijloace de distribuţie. Estimările Comisiei Europene privind celelalte tipuri de transport arată că, până în 2030, în Europa Occidentală ramura feroviară va scădea până la 9,3%, iar cea navală, la 13%. În noile state membre, printre care şi România, cota transportului pe calea ferată va scădea de la 37,7%, în 2005, la 23,7%, în 2030, iar cel naval va pierde 0,2 procente, atingând 0,4% din total peste 22 de ani. Previziunile privind creşterea necesităţilor de transport rutier au creat un mediu propice pentru dezvoltarea industriei constructoare de vehicule comerciale de toate tipurile pe întreg continentul. Producţia de utilitare sub 3,5 tone a crescut, în 2007, cu 3% faţă de anul anterior,