Strategia de promovare a democratului Barack Obama i-a adus succesul în preliminariile pentru cursa prezidenţială din SUA Campania electorală din tabăra democraţilor a fost un adevărat
Strategia de promovare a democratului Barack Obama i-a adus succesul în preliminariile pentru cursa prezidenţială din SUA
Campania electorală din tabăra democraţilor a fost un adevărat regal mediatic, în cursă intrând două branduri puternice şi competitive: Barack Obama şi Hillary Clinton.
Alegerile electorale din SUA au dat naştere unei întreceri între doi reprezentanţi ai democraţilor pentru un loc în cursa pentru fotoliul de preşedinte, o luptă între două branduri politice: Barack Obama şi Hillary Clinton.
În privinţa vizibilităţii în media tradiţională (tv, presă scrisă, radio), Obama a fost principalul subiect de discuţie, reuşind să îşi devanseze nu doar contracandidaţii (Hillary Clinton şi McCain), dar şi războiul din Irak.
În perioada 2 - 8 iunie 2008, candidatul de culoare a apărut în 77% din ştirile despre campania prezidenţială, în timp ce Hillary Clinton a apărut doar în 60% din materialele de presă, conform analizelor făcute de site-ul Project for Excellence in Journalism.
Un studiu realizat în perioada 6 ianuarie - 8 iunie arată că Obama a avut o acoperire media de 57%, cu 7 procente mai mare decât a fostei prime doamne a Americii. Candidatul din partea republicanilor, McCain, a apărut în doar 27% din subiectele presei de la începutul anului. Succesul campaniei lui Barack Obama s-a datorat în mare parte uriaşului buget de campanie pe care l-a avut democratul.
Clinton a contat pe spoturile tv
Dacă Hillary a fost mai conservatoare în ceea ce priveşte promovarea în media (ea preferând canalele tradiţionale), consilierii lui Obama s-au axat pe mediul online. Nu doar că au postat bannere pe diferite site-uri, dar au constr